JAZZY KITCHEN

četrtek, 24. julij 2008

Ujetega ptiča tožba

Čas Gregorčiča in njegove velike poezije je za vedno ujet v zaprašene knjige Sveta književnosti, toda ideja, ki se v kosmih kotali iz enega v drug vogal že dolgo nepospravljene sobe, ostaja.

Svoboda je ideja družbe o tako pristnem stanju človeške zavesti, da zaradi nje ta dojema svet z (predvsem) dolžnostmi in pravicami kot samoumevnega, najboljšega in pravega.
Svoboda je zamisel o raju, v katerem se nihče ne počuti fizično in psihično omejenega.
Je nadvse zabavna teoretična teza, ki si jo srce družbe mukoma trudi spravit v prakso.
V obdobju političnih obračunov jim (priznajmo si) to nekako tudi uspeva. Od tod potem volitve, na katerih lahko izrazimo svojo lastno SVOBODNO voljo, želje, potrebe in blablabla..
Ves ta bulšit je naša svoboda, ki pa je v resnici tako grdo, na debelo in veliko omejena, da se človek, ki miselno uspe prestopit okvir te omejenosti, zgrozi in še lep čas ne pride k sebi.
Če sploh kdaj.

Tako blazno svobodni smo, ane?
Oviti v svoj absurdno majhen kalup si domišljamo in celo doživljamo svobodo!

Tragikomično..
..nesvobodni, a brez želje po svobodi zgolj zaradi neutemeljene prepričanosti, da jo imamo.

Motor družbe pa se nam pri tem posmehuje..
Matrica!

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

No ja. Še vedno se lahko spraviš nekam na sever Kanade, si tam postaviš kolibo, loviš jelene in medvede in se ti sladko jebe za vse skupaj=svoboda...

Anonimni pravi ...

Lahko pa postaviš samo kolibo in ne pobijaš živali. ;) Sam ne vidim svobode v uboju živega bitja.

VANJA pravi ...

Sild lahko bi, ampak.. (in to je tisto vprašanje) ..ali si taprave svobode sploh želimo?

Anonimni pravi ...

Če si s pipcem zakoljem enega merjasca za celo zimo, ubijem manj živih bitij kot povprečen človek v civilizaciji.
Hočem povedati samo to, da so svobodni tisti, ki si to želijo...

Marta L. pravi ...

Vanja, zanimiv naslov, zanimivo razmišljanje, zanimiva fotka - imam vprašanje:

Kako bi se počutila, če bi jaz skopirala tale tvoj (upam, da je tvoj) zapis in ga copy-paste celega objavila na mojem blogu - brez, da bi z eno samo črko kje omenila, da si avtorica zapisa ti? Ti bi nekega dne 'kruzala' naokoli in ga najdla ... how would that make you feel?

In če sva že pri temi svoboda ... Svoboda v najširšem pomenu besede je zame ustvarjanje - umetnost. Samo tu sem lahko RES popolnoma svobodna, ker lahko izhajam iz sebe. Od tu tudi izvira največ sreče - in ne tega mi ne more vzeti prav nihče in nikoli!

PS: Naslov fotke s kletko je "Escape from Ozašiki" avtorica sem jaz, Marta Lamovsek. Tako "mimogrede".

VANJA pravi ...

Marta!
Vse, kar bereš tu, je moje.
Težko je govoriti o tem, kako bi se počutila, ČE bi.. Odvisno kdo bi si moj izdelek prilastil. Če bi priletel na tvojo stran, bi mi bilo v neizmeren ponos. Lepo priznanje, da me berejo tudi tisti, ki dejansko lahko dojamejo what's all about.

Za krajo fotke pa.. se opravičujem. Flickr ponuja ogromno fotografij in nekako se je med mojim iskanjem tokrat znašla tudi tvoja. Hvala.